Suomeen vammaistaekwondon MM-mitali

11.5.2010

Matti Sairainen vammaistaekwondon MM-pronssimitalisti

Matti Sairanen on tänään voittanut MM-pronssia Pietarissa käytävissä vammaistaekwondon MM-kilpailuissa. Matti Sairanen kilpaili vammaluokassa A6, joka on tarkoitettu toisen kyynärpään yläpuolelta amputoiduille urheilijoille. Mitalisija ratkesi Sairasen kukistettua venäläisen Makhadi Amorovin selkeästi luvuin 13-2. Seuraavaksi vastaan asettui Australian Andrew Currie, joka oli tällä kertaa vahvempi luvuin 8-16. Australialainen voitti sarjan maailmanmestaruuden voitettuaan finaalissa iranilaisottelijan luvuin 15-9.

Maailman Taekwondoliitto (WTF) on ilmoittanut kilpailujen yhteydessä, että vammaistaekwondo täyttää vaadittavat kriteerit ja laji pyrkii mukaan vuoden 2016 Paralympialaisiin. Taekwondo on yhtenä lajina yhdeksästä ehdolla uudeksi paralympialajiksi. Päätöksiä asiasta tehdään 2010 loppupuolella.

Opetusministeriö, Suomen Paralympiakomitea ja Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta (VAU) ovat esittäneet onnittelunsa Matti Sairasen saavutuksen johdosta. MM-pronssista iloisesti yllättynyt Matti Sairanen jatkaa harjoitteluaan tähtäimenä seuraavat vammaistaekwondon arvokilpailut.

UUTINEN AIHEESTA SUOMEN VAMMAISURHEILULIITON SIVUILLA

OTTELUVIDEOT JULKAISEE WTF-TAEKWONDO.TV

Suomen Taekwondoliitto onnittelee Mattia mahtavasta suorituksesta!