Suomen Taekwondoliiton suositukset koronatilanteeseen liittyen (päivitys 8.5.)

8.5.2020

Suomen hallitus kertoi yhteiskunnan toimintojen avaamisesta maanantaisessa tiedotustilaisuudessaan. Toivoa herättävä tieto oli kokoontumisrajoitusten muutoksesta kesäkuun alusta alkaen. On kuitenkin huomattava, ettei sisätiloissa tapahtuva ja kontaktia vaativa harjoittelu, kuten taekwondon harjoittelu, välttämättä voi toimia pelkän samanaikaisesti koolla olevan ihmismäärärajan perusteella.

Eri viranomaistahojen yhteistyönä haetaan nyt yhtenäisiä tulkintoja rajoituksien käytännön soveltamiseen liikunnassa ja urheilussa. Tämä vie aikaa arviolta muutamia päiviä. Suomen Taekwondoliitto odottaa viranomaisten suosituksia siitä, miten tilanteessa tulee edetä. Liiton suositus on edelleen se, että seurojen harjoitustoiminta (muuten kuin etänä) on toistaiseksi tauolla. Suositusta päivitetään, kun viranomaiset julkaisevat omat ohjeensa.

Kamppailulajiliitot valmistelevat yhteisiä suosituksia  turvallisuuden huomioimisesta harjoitustoiminnan alkaessa. Suositukset viimeistellään viranomaisten ohjeiden valmistuttua.