Suomen Taekwondoliitto ja Pro Dobok Finland Oy aloittivat yhteistyön

4.7.2019

Pro Dobok Oy:n hallituksen puheenjohtaja Teemu Heino (vas.) ja Suomen Taekwondoliiton toiminnanjohtaja Tatu Iivanainen

Pro Dobok Finland Oy on aloittanut Suomen Taekwondoliiton yhteistyökumppanina kesäkuun alusta. Jatkossa Pro Dobok Finland toimittaa maajoukkueiden kilpailu- ja verryttelyasut. Kilpailuasujen merkki on Tusah, verryttelyasujen Craft.

Jatkossa liiton maajoukkueet tulevat arvokilpailuissa edustamaan Pro Dobok Finlandin toimittamissa asuissa. Tavoitteena on pitää varusteiden malli mahdollisimman samana, jotta maajoukkueurheilijoiden ei tarvitse joka vuosi uusia edustusasujaan.

Maajoukkueen lisäksi myös muut harrastajat pääsevät hankkimaan liiton virallisia Taekwondo Finland -asusteita Pro Dobok Finlandin verkkokaupasta. Tuoteperheeseen tulevat aluksi kuulumaan verryttelyasun lisäksi t-paidat, dobokit ja liikesarja-asut Taekwondo Finland -painatuksin. Jatkossa valikoimaa voidaan kasvattaa, jos kysyntää niille on.

- Yhteistyösopimus Pro Dobok Finlandin kanssa edustaa liitolle vakautta maajoukkuevarustehankintoihin. Ennen varustetoimittajia piti etsiä vuoden-parin välein, mikä paitsi teetti töitä toimistolle ja joukkueenjohdolle, myös johti siihen, että urheilijoiden kaapit täyttyivät vanhoista maajoukkueasuista. Pro Dobok Finland tunnetaan luotettavana toimijana, joka ymmärtää taekwondon harrastajia. Lisäksi yhteistyösopimus antaa kaikille taekwondon harrastajille vaivattoman mahdollisuuden kantaa oman maansa värejä kilpailuissa ja leireillä, kuvailee liiton toiminnanjohtaja Tatu Iivanainen.

- Yhteistyöstä Suomen Taekwondoliiton kanssa on aina aika ajoin puhuttu, ja olemme toki olleet yhteistyökumppaneita varustetoimitusten osalta jo kertaalleen aiemminkin. Olen erityisen innostunut siitä, että nyt molemmilla osapuolilla on aito halu tehdä syvempääkin yhteistyötä kuin vain toimittaa kisajoukkueille asut. Tällä kertaa on tarkoitus tuoda suomalaiseen taekwondoperheeseen yhtenäisyyttä rajaamatta varusteita vain edustusjoukkueille. Kuka tahansa voi kantaa Suomi-värejä ja tukea samalla Suomen Taekwondoliiton toimintaa. Olemme iloisia saadessamme olla mukana kehittämässä Liiton toimintaa ja voidessamme samalla palvella liiton jäsenseuroja ja kaikkia Suomen taekwondoharrastajia, kuvailee yhteistyötunnelmiaan Pro Dobok Finland Oy:n hallituksen puheenjohtaja Teemu Heino

Ensimmäisinä uusissa asuissa pääsee kilpailemaan Kesäuniversiadijoukkue heinäkuun alussa Napolissa, Italiassa. Taekwondo Finland -verryttelyasut nähdään ensimmäisenä kadettien päällä ottelun kadettien MM-kilpailuissa elokuussa Tashkentissa, Uzbekistanissa.