Suomen Taekwondoliitto mukaan Kamppailulajien yhteiseen kurinpitovaliokuntaan

26.1.2017

Suomen Taekwondoliitto on 1.1.2017 alkaen ollut mukana Kamppailulajiliittojen yhteisessä kurinpitovaliokunnassa. Muut valiokunnassa mukana olevat lajiliitot ovat Suomen Judoliitto, Suomen Karateliitto sekä Suomen Miekkailu- ja 5-otteluliitto. Suomen Aikidoliiton ja Suomen Nyrkkeilyliiton on tarkoitus liittyä valiokuntaan kevään aikana.

Liiton syyskokous 27.11.2016 ja ylimääräinen kokous 29.12.2016 hyväksyivät liiton sääntöihin muutokset, joiden perusteella liiton kurinpito siirrettiin yhteiselle kurinpitovaliokunnalle. Ylimääräinen kokous valitsi taekwondon edustajiksi valiokuntaan OTM Kari-Matti Lehden (Espoo Hwarang Team) ja OTM Miia Ylikuljun (Budokwai Taekwondo). Järjestäytymiskokouksessaan valiokunta valitsi Lehden varapuheenjohtajakseen.

Valiokunta valitsi puheenjohtajakseen varatuomari Ari Launnen (miekkailu ja 5-ottelu) sekä varapuheenjohtajaksi Lehden rinnalle varatuomari Kari Kuulan (karate). Muut jäsenet ovat Sampo Mälkiä (judo), Kimmo Töttölä (judo), Lasse Kalliokorpi (karate) ja OTK Jaana Pihkala (miekkailu ja 5-ottelu).

Toistaiseksi taekwondon osalta mahdolliset kurinpitovaliokunnan käsittelyyn saatettavat asiat toimitetaan liiton pääsihteerille Tatu Iivanaiselle. Myöhemmin valiokunnalle perustetaan oma sähköpostilaatikko.

Liitteenä Kamppailulajiliittojen yhteiset kurinpitosäännöt, jotka löytyvät myös materiaalisalkusta.