Suomen Taekwondoliitto tukee Susanna Rahkamoa Olympiakomitean puheenjohtajaksi

30.10.2020

Susanna Rahkamo Olympiakomitean puheenjohtajaksi

Suomen Judoliitto, Suomen Muaythai-liitto, Suomen Nyrkkeilyliitto, Suomen Taekwondoliitto ja Suomen ITF Taekwon-Do tukevat Susanna Rahkamon valintaa Suomen Olympiakomitean uudeksi puheenjohtajaksi.

Liitot ovat hyvillään, että Olympiakomitean puheenjohtajaksi on ehdolla neljä erittäin pätevää ja ansioitunutta ehdokasta. Tämä kertoo arvostuksesta niin Olympiakomitean kuin myös suomalaisen liikunta- ja urheilukentän työtä kohtaan.

Pätevien ehdokkaiden joukosta olemme päättäneet asettua tukemaan Susanna Rahkamon valintaa Olympiakomitean puheenjohtajaksi.

Susanna Rahkamolla on takanaan kansainvälisesti menestyksekäs urheilijaura. Hänellä on aito halu työskennellä laaja-alaisesti myös muiden lajien kanssa ja kyky nähdä eri lajien erityistarpeet. Hän tuntee urheilumaailman urheilijan näkökulmasta, mutta myös akateemisesta ja hallinnollisesta näkökulmasta. Taitoluisteluliiton puheenjohtajana Rahkamo on päässyt osoittamaan taitonsa johtaa toimintaa menestyksekkäästi niin liittotasolla kuin myös monissa kansainvälisissä projekteissa.

Suomen Olympiakomitean hallituksen jäsenenä ja varapuheenjohtajana Rahkamolle on kehittynyt laaja näkemys siitä, mitä suomalaiseen urheiluun ja liikuntaan kuuluu ja mitä työ kentällä on.

Arvostamme erityisesti hänen panostaan lajirajat ylittävään yhteistyöhön sekä kykyään nähdä Olympiakomitea palveluorganisaationa. Meille Susanna Rahkamon edustama kaiken toiminnan eettisyys on kantava arvo omassa toiminnassamme.

Mielestämme Susanna Rahkamon ympärilleen luoma positiivinen ja aktiivinen ilmapiiri on juuri sellainen, jota Suomen Olympiakomitea tarvitsee tulevalla olympiadilla. Aito kiinnostus urheilusta, liikunnasta ja niiden parissa työskentelevistä ihmisistä innostaa koko suomalaista liikunta- ja urheilukenttää puhaltamaan yhteen hiileen.

Myös me uskomme, että urheilu yhdistää maailmaa.

Susanna Rahkamon ovat Suomen Olympiakomitean puheenjohtajavaaliin asettaneet ehdokkaaksi Suomen Paralympiakomitea ja Suomen Taitoluisteluliitto. Myös Suomen Tanssiurheiluliitto on ilmaissut tukevansa Rahkamon valintaa