Suomen Urheilijoiden Tukisäätiön tiedote

14.1.2013

Vuosi on vaihtunut. Tukisäätiö jatkaa toimintaansa normaalisti, vaikka säätiön taustaorganisaatio SLU on vaihtunut Valoksi. Säätiö on toiminnassaan itsenäinen, mutta SLU:n tuki on ollut merkittävä. Ilman SLU:n tukea säätiö ei olisi voinut toimia. Uskon, että Valon kanssa yhteistyö onnistuu yhtä hyvin kuin SLU:n kanssa.

Vuoden 2012 aikana olemme onnistuneet parantamaan palvelua uuden kirjanpitojärjestelmän avulla. Samalla on todettava, että tältä osin palvelu on säätiölle ollut myös kalliimpaa. Vuosimaksun nousupaineet ovat kovat ja vuodelle 2014 nousua hyvin todennäköisesti tulee. Vuonna 2013 pyrimme kuitenkin jatkamaan vanhalla 40 euron vuosimaksulla.

Kulujen kurissapitämisen yksi edellytys on rahaston ohjeiden noudattaminen. Erityistoimenpiteet ja korjaukset maksavat. Muistakaa rahaston menettelytapaohje, jos jokin mietityttää, sieltä löytyy apua.

Nyt on aika sulkea vuosi 2012. Laittakaa vuoden 2012 kulutositteet lajiliittoonne mahdollisimman pian. Viimeistenkin tositteiden tulee olla säätiöllä helmikuun aikana.

Tänä vuonna säätiöltä saavat kirjeen vain urheilijat, joiden käyttöoikeus rahastoon on päättymässä. Ennakonpidätyksenalaista tuloa saaneet voivat tarkistaa tulonsa ja ennakonpidätykset tilitoimistoltamme saamastaan palkkalaskelmasta.

Huomatkaa, että nyt vuositapahtumia tai maksettujen matka- ja päivärahojen koontia ei automaattisesti lähetetä urheilijoille. Jos haluatte tiedon tapahtumista, sitä voi pyytää erikseen (kirsi-maria.alhanen@valo.fi).

Vuosimaksu vuonna 2013 on alustavasti 40 euroa (valtuuskunnan kokousta ei vielä ole ollut). Raha vähennetään automaattisesti urheilijan saldosta.

Terveisin ja menestystä !

Rainer Anttila

Asiamies