Suvi Mikkonen viides EM-taekwondossa

20.5.2016

Suvi Mikkonen putosi niukasti mitaliotteluista perjantaina taekwondon EM-kilpailuissa Sveitsin Montreuxissa. Mikkonen voitti kaksi ottelua ja hävisi kolmannen loppusijoituksen oltua näin viides.

Mitaliottelut jäivät todella niukasti tällä kertaa haaveeksi, kun puolivälierässä Kroatian Martina Zubric voitti suomalaisen yhdellä pisteellä 7-6. Zubric sijoittui pronssille hävittyään välierässä Iso-Britannia Jade Jonesille 5-7.

Mikkosen kisaurakka käynnistyi niukalla 9-8- voitolla nuorten Euroopan mestarista, Belgian Indra Craenista.

Toisessa ottelussa Mikkonen kohtasi saksalaisen Anna-Lena Frömmingin, jonka hän pudotti niukasti Rion olympialaisista voitettuaan Istanbulissa Euroopan olympiakarsintojen ratkaisevassa välierässä hänet yhdellä pisteellä. Nyt Mikkonen oli selkeästi Frömmingiä parempi pistein 8-1.

Suvi Mikkonen:

- Mitali oli todella lähellä. Tullessani näihin kisoihin en ajatellut mitaleita, vain hyviä otteluita. Olen erittäin tyytyväinen ottelemiseeni, mutta totta kai niukka mitaleilta putoaminen harmittaa.

- Kaikissa otteluissa oli tänään kova vastustaja. Ensimmäisessä ottelussa belgialaista vastaan oli hieman hermostunut, onneksi sai hyvän loppukirin ja pystyin voittoon. Toisessa ottelussa tiesin Anna-Lenan haluavat revanssin, mutt pidin hyvin Jesuksen (valmentaja Ramal) kanssa luodotusta taktiikasta sekä mieleni viileänä tuloksena komea voitto.

- Puolivälierässä oli hyvä fiilis, mutta tein viimeisellä sekunnilla typerän virheen. Luulin saaneeni voittopisteen itse, mutta se menikin kroatialaiselle.

- Olen kiitollinen joukkuekavereideni kannustuksesta ja kiitän suuresti Taekwondoliittoa kaikesta tuesta. Lisäksi haluan kiittää liiton puheenjohtajaa Iiro Suorelaa kannustuksesta paikanpäällää.

Lauantaina suomalaisista ottelevat -62 kg sarjassa Budokwai/Taekwondo Team Turun Roosa Närhi ja -67 kg sarjassa Taekekwondourheilijat 2011 Helsingin Jenna Partanen.

VIDEO: Mikkonen vs Zubric