Suvi Mikkonen voittoon Belgian avoimissa

10.4.2011

Suvi  Mikkonen täydensi suomalaisten loistavan menestyksen viikonlopun aikana Belgian Gentissa käydyssä Euroopan Taekwondoliiton A-Class-turnauksessa. Launtain kahdeksan suomalaismitalia saivat sunnuntaina hienoa jatkoa Suvi Mikkosen viedessä naisten alle 57 kiloisten mestaruuden. Mikkonen aloitti päivän kovinta mahdollista vastustajaa vastaan, sillä avausottelussa kukistui Korean Park Mi Young. Kolme seuraavaa ottelua sujui erinomaisen avausottelun jälkeen vaivattomasti ja Suvi julistettiin päivän päätteeksi ansaitusti sarjan voittajaksi.

Sunnuntain suomalaisottelijoista Juho Kostiainen ja Saina Savage voittivat yhden ottelun. Liikesarjoissa Nea Säynäjoki saavutti kadettien (lasten) sarjassa hopeaa.

Suomen taekwondon olympiaehdokkaat Teemu Heino, Juho Kostiainen ja Mikkonen voivat kevään voitokkaiden A-Class-turnausten perusteella valmistautua luottavaisena kolmen viikon päästä Koreassa alkaviin MM-kilpailuihin.