Taekwondo mukaan Masters Games -kilpailuihin

6.5.2010

Taekwondo on saavuttanut yhden tärkeän virstanpylvään, kun laji hyväksyttiin International Masters Games Association eli IMGAn yleiskokouksessa viralliseksi lajiksi. Taekwondo on mukana sekä vuoden 2011 European Masters Games -kilpailuissa että vuoden 2013 World Masters Games -kilpailuissa.

IMGA perustettiin vuonna 1995 Seoulissa. Järjestön tavoitteena on edistää ikämiesurheilua maailmanlaajuisesti. Taekwondon tapauksessa osallistumisen alaikäraja on sama kuin lajin omissa Master-kilpailuissa eli 41 vuotta. Järjestön puheenjohtajan mielestä taekwondon liittäminen kilpailuohjelmaan oli tärkeä saavutus:

We are happy to announce that taekwondo has been put on the official program of the Masters Games starting with the 2013 European Masters Games,” said IMGA CEO Holm. “Given taekwondo’s high educational aspect and popularity around the world, taekwondo’s inclusion in the Masters Games will create a high synergetic effect on both the WTF and the IMGA.”

Artikkeli aiheesta WTF:n sivuilla