Taekwondo mukana huippu-urheilun muutostyössä

15.12.2010

Huippu-urheilun muutosryhmä järjesti marras-joulukuun aikana lajiliittokohtaamisia, joihin osallistui lähes 100 avainhenkilöä 40 lajista. Helmikuussa 2011 muutosyhmä haastattelee kaikkia lajiliittoja lajien oman huippu-urheilun muutostyöstä. Suomen Taekwondoliitto on aktiivisesti mukana prosessissa.

Kevään aikana tavoitteena on rakentaa tarkempaa ymmärrystä sekä koko suomalaisen huippu-urheilun kehitystarpeista että lajikohtaisista urheilijapoluista, joita pitkin lajin pariin tuleva lapsi kehittyy aikuisikäiseksi huipuksi. Polku jaetaan lapsuusvaiheeseen, valintavaiheeseen ja varsinaiseen huippuvaiheeseen. Jokaisessa vaiheessa on tärkeää tunnistaa oman lajin heikkoudet ja vahvuudet sekä pyrkiä kehittämään toimintaa havaittujen seikkojen perusteella. Suomen Taekwondoliitto rakentaa omaa käsitystä taekwondon urheilijapolusta. Kaikkien näkemykset ovat tärkeitä - siksi Taekwondoliitto kutsuu myös kaikki seuravalmentajat ja kilpailijat mukaan talkoisiin!

Huippu-urheilun muutosryhmään kuuluvat Jukka Pekkala, Leena Paavolainen, Heli Katajamäki, Tapio Korjus, Mika Kojonkoski ja Jorma Vertainen.