Taekwondo-tapahtumissa saa esittää musiikkia

20.12.2010

Suomen Liikunta ja Urheilu SLU ry, ja Suomen Taekwondoliitto yhtensä sen jäsenjärjestönä, on allekirjoittanut Teoston ja Gramexin  kanssa tekijänoikeussopimuksen musiikin julkisesta esittämisestä. Sopimus koskee vuosia 2011–2012.

Sopimuksen puitteissa Suomen Taekwondoliiton jäsenseurat voivat vapaasti esittää musiikkia järjestämissään urheilutilaisuuksissa ja -tapahtumissa. Sopimus kattaa tapahtumat, joiden osallistuja- tai katsojamäärä on alle 15 000. Sopimukseen ei kuulu elinkeinotoiminnan yhteydessä tapahtuva musiikin esittäminen. Tallentamisesta pitää sopia erikseen Teoston ja Gramexin kanssa. Samoin musiikin laittamisesta nettiin pitää sopia ja maksaa erikseen.

Teosto on säveltäjien, sanoittajien, sovittajien ja musiikinkustantajien tekijänoikeusjärjestö, joka myöntää musiikin käyttöön luvat musiikin tekijöiden ja kustantajien puolesta.

Gramex on esittävien taitelijoiden ja äänitteiden tuottajien tekijänoikeusyhdistys, joka kerää korvaukset äänitemusiikin käytöstä musiikin esittäjien ja tuottajien puolesta.