Taekwondoliitto mukana Helsinki Pride-kulkueessa 29.6.2024

20.6.2024

Taekwondo kuuluu kaikille!

Suomen Taekwondoliitto osallistuu Helsinki Pride -kulkueeseen lauantaina 29.6.2024 yhdessä Suomen Olympiakomitean, kamppailulajiliittojen ja muun urheiluyhteisön kanssa muistuttaakseen yhdenvertaisuuden merkityksestä.

Taekwondon periaatteisiin Suomessa on aina kuulunut se, että harjoituksissa kaikki otetaan mukaan tasa-arvoisina ja yhdenvertaisina taustasta riippumatta. Kun salin ovella kumartaa, unohtuu kaikki sen ulkopuolella oleva ja keskittyy treenaamiseen. Maailmalla World Taekwondo on viime vuosina mm. perustanut taekwondokeskuksia pakolaisleireihin, jotta kaikki voisivat harjoitella taekwondoa elämäntilanteestaan riippumatta.

Kamppailulajiliitot haluavat kulkueeseen osallistumalla osoittaa, että kaikki ovat tervetulleita kamppailulajeja harrastamaan. Lisäksi osallistumisella pidetään yllä Kamppailija ei kiusaa -henkeä.

Taekwondoliiton edustajana kulkueessa toimii harrastevaliokunnan puheenjohtaja Pauli Hurmerinta. Jos haluat tulla Paulin kanssa kulkueeseen, niin ota yhteyttä: +358 50 329 8835