Taiwanilaisen huijausyritys tuomiolla

21.1.2011

Taiwanilaisottelija Yang Soo Chun yritti vuoden 2010 lopulla huijata asettamalla ylimääräiset sensorit jalkasuojukseensa. Maailman Taekwondoliitto (WTF) pohtii nyt, mikä on sopiva tuomio tästä keskenjääneest huijausyrityksestä. Yang Soo Chun matkusti 18t.1.2011 Koreaan, jotta hän voi kertoa oman versionsa tapahtuneesta WTF:n rangaistuskomitealle. Myös ottelijan valmentaja on kutsuttu paikalle.

Rangaistuskomitean jäsenet ovat puheenjohtaja Ahmad Hooleyn lisäksi Michelle Madareu (Israel ) ja Metin Sahin (Turkki). Taiwan pyrkii kaikin keinoin vakuuttamaan Maailman Taekwondoliittoa siitä, että teko ei ollut tahallinen. Tässä vaiheessa tutkimuksia näyttää kuitenkin siltä, että teko julistetaan tahalliseksi. Aasialainen urheilumedia seuraa tapahtumia tarkasti.