The 2010 World Taekwondo Tour - Moskova

7.12.2010

2010 WTF World Taekwondo Tour käydään 10.12.2010 Moskovan Martial Arts Centerissä. Mukaan on kutsuttu 18 erittäin kovatasoista taekwondo-ottelijaa.

Ensimmäinen WTF World Taekwondo Tour käytiin viime vuoden marraskuussa Mexico Cityssä ja se oli valtava menestys. Myös Moskovan tapahtumasta odotetaan mediaa laajalti kiinnostavaa turnausta, joka edistää taekwondon kiinnostavuutta kamppailu-urheilua seuraavien keskuudessa.

"Olemme valmiina aloittamaan kisat. Haluamme näyttää maailmalle, kuinka näyttävää taekwondo-ottelu voi olla", sanoo Venäjän Taekwondoliiton presidentti Anatoly K. Terekhov.

World Tourin tavoitteena on edistää taekwondon kehittymistä ammattilaisurheilulajina. Naisten ja miesten yksilösarjojen parhaat palkitaan rahapalkinnoin: kulta 10,000 USD, hopea 5,000 USD ja pronssi 3000 USD. Avajaisissa esiintyy mm. Maailman Taekwondoliiton (WTF) virallinen näytösjoukkue, joka nähtiin myös Suomessa kotimaisen taekwondon 30-vuotisjuhlien yhteydessä.

Naisten sarjassa kilpailevat Venäjän Anastasia Baryshnikova (EM-1 2010), Espanjan Rosana Simon (MM-1 2009, EM-1 2010), Iso-Britannian Bianca Walkden (2010 World Combat Games kultamitalisti) ja Korean Yoo-Sun Ji (2010 Korea Open kultamitalisti).

Miesten sarjassa kilpailevat Venäjän Roman Kuznetsov (2010 U.S. Open ja 2010 German Open kultamitalisti), Italian Carlo Molfetta (EM-1 2010, MM-2 2009), Kazakhstanin Arman Chilmanov (2010 World Combat Games hopeamitalisti) ja Iranin Hossein Tajik (2010 Asian Championships kultamitalisti).

Moskovan turnauksessa nähdään ensimmäistä kertaa myös joukkuekilpailu, jossa viisihenkinen korealaisjoukkue kohtaa isäntämaa Venäjän. Voittajajoukkueelle on luvassa 20,000 USD ja hävinneellekin 10,000 USD.