Tiedote suomalaisen taekwondovalmentajan saamasta tuomiosta

26.4.2017

Suomalainen taekwondovalmentaja on perjantaina 21.4.2017 saanut Helsingin käräjäoikeudessa vuoden ja kahdeksan kuukauden mittaisen ehdollisen vankeusrangaistuksen mm. alaikäiseen valmennettavaansa kohdistuneista rikoksista. Tuomio ei ole vielä lainvoimainen.

Suomen Taekwondoliitto on tietoinen valmentajan henkilöllisyydestä ja seuraa asian etenemistä tiiviisti. Heti tuomion julkistamisen jälkeen liitto on vienyt tapauksen käsiteltäväksi kamppailulajiliittojen yhteiselle kurinpitovaliokunnalle, joka päättää valmentajaan liiton suunnalta kohdistuvista kurinpitotoimenpiteistä. Valmentaja ei ole osallistunut liiton tapahtumiin vuosina 2016-2017.

Suomen Taekwondoliitto on pahoillaan rikoksista kärsineiden puolesta. Koska tuomio on alle kaksi vuotta pitkä, valmentajan nimeä ei kerrota julkisuuteen. Rikoksen uhria ja sivullisia suojellakseen liitto ei tule kertomaan valmentajan seuran nimeä.

Mahdolliset kyselyihin vastaa pääsihteeri Tatu Iivanainen (0400-519531, tatu.iivanainen@taekwondo.fi).

Suomen Taekwondoliitto on julkaissut ohjeita seuroissa tapahtuvan häirinnän kohtaamiseen. Tutustu ohjeisiin täältä.