Timo Janssonille kultaa World Taekwondo Hanmadangista

1.8.2019

Espoo Taekwondo Academya edustava Timo Jansson on voittanut voimamurskauksen kultaa 26.-30.7.2019 Etelä-Korea Pyeongchangissa järjestyssä World Taekwondo Hanmadangissa. Kilpailun eri sarjoihin osallistui yli 4500 kilpailijaa 57 maasta.

Janssonin kilpailu alkoi 26.7. nopeusmurskauksella (speed breaking), jossa lähtöalustalta liikahtaminen johti suorituksen hylkäämiseen.

Voimamurskauksen (fist power breaking) karsinnat käytiin 28.7. Niissä Janssonin murskaustulos seitsemän tiiltä riitti yhdeksänteen sijaan ja finaalipaikkaan. Finaaliin otettiin 10 parasta sarjan 17 kilpailijsta.

30.7. käydyssä finaalissa Jansson murskasi 12 tiiltä pinoon laittamastaan 14:stä. Kiinalainen Jian-Hua Wang pääsi samaan tulokseen, mutta koska Wang oli yrittänyt vain 12 tiiltä, tasatuloksessa enemmän yrittänyt Jansson voi voiton. Kolmanneksi tullut Iranin Seyed Ayoub Mousavi murskasi 9 tiiltä ja neljänneksi sijoittunut Ranskan Dendrael Fabien 8 tiiltä.

Viime vuoden Hanmadangissa Timo Jansson sijoittui samassa sarjassa hopealle.

Suomen Taekwondoliitto onnittelee upeasta suorituksesta!