Urheilijan polku taekwondossa

28.9.2011

Huippu-urheilun Muutosryhmä (HuMu) on kuvannut urheilijan polkua näin:

"Huipulle tähtäävän urheilijan polku on kuvaus siitä, kuinka matka kohti maailman huippua tulisi lajissa parhaimmillaan rakentaa. Yksilöt etenevät polulla luonnollisesti yksilöllisten taipumustensa ja harjoitustaustansa mukaisesti, mutta polku kertoo konkreettisesti sen, mitä taitoja, harjoitusmääriä ja valmennuksen sisällön painopisteitä polulla tulisi eri ikävaiheissa olla. Urheilijan polku antaa päälinjat toiminnalle. Yksityiskohtaista sovellusta tulee tehdä yhteistyössä henkilökohtaisen valmentajan kanssa."

Suomen Taekwondoliiton rakentama taekwondo-urheilijan polku on viimeistelyä vaille valmis. Tässä viimeisessä vaiheessa kutsutaan kaikki taekwondo-valmentajat ja -urheilijat kommentoimaan linkissä olevaa polkua ja sitä kautta kehittämään yhdessä paras mahdollinen lopputulos. Kommentit voi lähettää Taekwondoliiton pääsihteerille sähköpostilla tai osallistua avoimeen keskusteluun taekwondo-foorumissa.

Kertyneistä kommenteista tehdään yhteenveto, jonka perusteella muokataan lopullinen versio taekwondon urheilijan polusta. Valmis polku tulee seurojen käyttöön myös printtiversiona.