Vuoden 2019 ansioituneita palkittiin Eurassa

23.11.2019

Eurassa 23.11.2019 järjestettyjen ottelun SM-kilpailuiden ja liikesarjojen Eura Cupin yhteydessä palkittiin tänä vuonna ansioituneita henkilöitä:

Vuoden ottelukilpailija Jasmin Manninen

Palkitaan merkittävästä henkilökohtaisesta kehityksestä. Vuoden aikana Jasmin on saavuttanut G1 Hollanin avoimien hopeaa, G1 Riikan avoimien pronssia sekä U21 EM-5 sijan. Kehitys on merkittävä, sillä G-mitalit ovat hänen urallaan ensimmäiset. G-mitalin saavuttaminen aikuisten sarjassa on myös arvoltaan merkittävä saavutus suomalaisten tähän astiseen menestykseen peilaten.

Vuoden liikesarjakilpailija Niina Virtala

EM-kilpailuista pronssia yksilösarjasta (alle 50 vuotiaat) ja ryhmäsarjasta (yli 30-vuotiaat), useampi G1-kultamitali vuoden aikana.

Vuoden valmentaja Erik Pohjonen

Tehnyt pyyteetöntä valmennustyötä seurassa. Lisäksi toimii liiton ottelun ikäryhmävalmentajana ja syksystä alkaen myös liikesarjojen päävalmentajana. Nostanut useita kilpailijoita SM-huipulle - heistä tänä vuonna maajoukkueessa neljä.

Vuoden urheiluteko Timo Janssonin Hanmadang-kultamitali

Kirkasti viime vuoden voimamurskaus-hopeamitalinsa kultaiseksi Kukkiwonin World Taekwondo Hanmadang-kilpailussa elokuussa.

Vuoden taekwondoteko I-tason koulutusuudistus (Simo Siltanen, Tiiu Tuomi, Sanna Erdoğan)

Koulutusuudistus oli suuri työrupeama, mutta se on jo nyt kantanut hedelmää. Seurakoulutuksiin on osallistunut jo yli 50 koulutettavaa, joista 20 suorittanut myös lähijakson. Uudistetulla koulutusmallilla saatu kasvatettua merkittävästi koulutettujen ohjaajien määrää.