WTF:n nettitelevisio kasvattaa suosiotaan

1.2.2011

Maailman Taekwondoliitto (WTF) aloitti vuonna 2008 nettitelevisio-lähetyksen tärkeimmistä urheilutapahtumistaa. Kanavan avaamisesta lähtien suosio on ollut suurta ja WTF-TV on nykyään yksi nopeimmin kasvavista urheilukanavista maailmassa.

The WTF Taekwondo Web TV (www.wtf-taekwondo.tv) tuli suuren yleisön tietoisuuteen vuonna 2009 Tanskassa käytyjen ottelun MM-kilpailujen yhteydessä. Kilpailun aikana 300'000 ihmistä seurasi otteluita nettitelevision välityksellä. Kanavan kautti ladattiin noin miljoona otteluvideota yhden turnauksen aikana.

Sittemmin WTF on lähettänyt korkeatasoisen kuvausryhmän jokaiseen taekwondon arvokilpailuun. Kuvaukset ja kanavan tekninen toteutus tehdään yhteistyössä alan johtavan yrityksen eli sveitsiläisen Dartfishin kanssa. Ottelukilpailuissa jokainen ottelu ja liikesarjakilpailuissa jokainen esitys pyritään kuvaamaan usealla kameralla. Tässä tavoitteessa on onnistuttu varsin hyvin ja haastavimmissakin tapauksissa kattavuus on moninkertaisesti parempi kuin perinteisen television lähetyksissä.

WTF tarjoaa nettitelevision ilmaiseksi katsojille. Kanavan käyttäminen on helppoa erilaisten hakutoimintojen avulla. Uusimpana mausteena kanavaan on liitetty vuorovaikutteinen "Comment Addition Function", jonka kautta katsoja voi kommentoida katsomiaan videoita. Kanava toimii paitsi viihdyttävänä ajanvietepalveluna, myös hyödyllisenä työkaluna valmentajien ja urheilijoiden käytössä. Vastustaja-analyysien tekemiseen on Web-TV:n kautta aikaisempaa paremmat mahdollisuudet.