Yläkouluikäisten urheilijoiden leiriviikko Kisakalliossa 27.-30.3. ilmoittautumisaikaa jatkettu

21.2.2017

Ilmoittautumisaikaa jatkettu 28.2. asti.

Suomen Taekwondoliitto järjestää yhdessä Kisakallion urheiluopiston kanssa yläkouluikäisten urheilijoiden leiriviikon. Viikko toimii pilottina ensi syksynä käynnistettävälle, kouluvuoden aikana 4-5 leiristä koostuvalle valmennusprojektille.

Leiriviikko on tarkoitettu 7.-9.-luokkalaisille, kilpaurheiluun motivoituneille nuorille taekwondoharrastajille, niin ottelu- kuin liikesarjakilpailijolle. Aikaisempi kilpailumenestys ei ole vaatimus, vaan tarkoituksena on tarjota mahdollisuus valmennuksen ja urheilullisen asenteen tehostamiseen vahvasti motivoituneille urheilijoille. Harrastusaika- ja vyöarvovaatimuksia ei ole, mutta osallistujien tulee olla omien seurojensa kilpailuvalmennuksessa aktiivisesti mukana olevia ja kilpailemassa jo käyneitä. Leiriviikolla panostetaan kehitykseen urheilijana ja urheilijan uran mahdollistavaan elämäntaitoharjoitteluun.

Maanantaiaamusta torstai-iltapäivään kestävällä leirillä järjestetään päivittäin sekä taekwondon lajiharjoittelua että muiden lajien kanssa yhdessä tehtävää fysiikkaharjoittelua. Lisäksi jokaiseen päivään kuuluu omien koulutehtävien tekoa ja elämäntaitoharjoittelua.

Leiriviikko tapahtuu kouluaikana, joten leirille osallistuvat nuoret hakevat koulustaan luvan osallistumiseen sekä keräävät opettajiltaan viikon aikana suoritettavat koulutehtävät. Suomen Taekwondoliitto ja Kisakallion urheiluopisto tekevät koululle suosituskirjeen leiriviikkoon osallistumisesta.

Leiriviikolle voi hakeutua missä tahansa yläkoulussa opiskeleva, nuori taekwondon harrastaja. Viikko maksaa urheilijalle noin 250 € (hinta tarkentuu lähempänä). Vapaamuotoiset hakemukset pääsihteeri Tatu Iivanaiselle sähköpostitse (tatu.iivanainen@taekwondo.fi) 17.2. mennessä.

Pilottiviikon jälkeen on elokuusta alkaen aloittaa koko vuoden kestävä leiriviikkojen sarja, johon kuuluu 4-5 leiriviikkoa kouluvuoden aikana. Vuoden aikana urheilijoille kertyy noin 225 lähiopetustuntia Kisakalliossa, joiden lisäksi tulee noin 400 tuntia "kotiläksyjä". Koko vuoden leirityksen toteutuminen vaatii 15-20 nuoren urheilijan saamisen mukaan. Urheilijan koulumenestys ei saa kärsiä leiritysten takia, vaan tavoitteena on vahvistaa nuoren polkua sekä urheilijana että opiskelussa.

Lisätietoja:
Pääsihteeri Tatu Iivanainen